seo

SEO için karar verdiğinizde bunu hangi kaynaktan yaptıracağınız zaman kaybı yaşamamak için hayati önem taşır. Bir şeyin doğru yapılmasını istiyorsan, kendin yap. Evet böyle bir söz vardır fakat bu söz SEO gibi özel uzmanlık gerektiren bir alan için geçerli olmaz. Uzman bir yardıma ihtiyaç duyulur.

Günümüzde muhasebeden BT desteğine kadar hemen hemen her şey dış kaynaklı olabilir. Hatta ofisinizin yeşil alanlarını yönetmek için dışarıdan kişiler bile alabilirsiniz. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) açısından, kurum içi çalışanları işe almayı veya uzman bir SEO ajansına dış kaynak sağlamayı seçebilirsiniz. Ancak hangisi en iyisidir?

Bu yazımızda, kurum içi ve ajans SEO’sunun ne anlama geldiğini özetleyeceğiz ve işletmeniz için doğru seçimi yapmanızı sağlamak adına göz önünde bulundurmanız gereken faktörleri vurgulayacağız.

SEO KURUM İÇİ VS AJANS DIŞ KAYNAK KULLANIMI: ARALARINDAKİ FARK NEDİR?

Basit bir ifadeyle, kurum içi SEO ve ajans dış kaynak kullanımı arasındaki fark, dahili çalışanlardan oluşan bir ekip oluşturmanız veya harici bir uzman şirketin hizmetlerini almanızdır.

ŞİRKET İÇİ SEO İLE NE DEMEK İSTİYORUZ?

Şirket içi SEO, bir işletmenin, şirketin arama motoru optimizasyonunu yöneten personel yada personeller istihdam etmesidir. Bu ‘kurum içi’ kaynak, bir şirketin büyüklüğüne ve ne kadar yatırım yapmak istediğine bağlı olarak birçok biçimde olabilir. Örneğin, bazı büyük işletmelerin tamamı özel bir SEO ekibine sahip olabilir, diğerleri SEO’yu kendi şirket içi pazarlama ekiplerinden birine yaptırabilir fakat genelde bu bütçeye sahip olmayan KOBİ’ler uzman bir SEO şirketinden destek almayı tercih ederler.

SEO AJANSI NE İŞ YAPAR? 

SEO ajansı, uzman SEO çözümleri ve desteği sunan harici bir şirkettir. Bu Şirketlerinin tamamı genel dijital pazarlamadan ziyade SEO konusunda uzmanlaşmışlardır. Genellikle ekip üyeleri, erişim, backlink çalışması, anahtar kelime araştırması veya içerik gibi belirli optimizasyon öğelerine odaklanırlar. Müşterilerinin sıralamasını, dönüşümünü ve çevrimiçi satışlarını iyileştirmek için ekip halinde çalışan, deneyime, araçlara ve uzmanlığa sahip yetenekli profesyonellerdir. Genel olarak, SEO ajansları çoğu iş ihtiyacına uygun bir dizi hizmet ve paket sunarlar.

BİR SEO AJANSININ MALİYETİ NEDİR?

SEO ajansları genellikle 2 farklı şekilde çalışırlar.

  • Aylık hizmetli/paketler
  • Proje başına ödemeler

ŞİRKETİNİZDE İSTİHDAM EDİLECEK SEO UZMANININ GİDERİ NEDİR ?

Bir şirket içi SEO ekibi, aylık maaş, sigorta gideri, tazminat, yemek, yol, tatil …vs gibi giderlerle şirkete ekstra külfet getirecektir.